Friday, September 3, 2010

Försvinner ett par dagar - Going away a couple of days

Större bild? Klicka på den! - Larger image? Click it!
Brun mosaikslända -  Brown hawker, NF Photo 100903

En bild från dagens cykeltur. Mer om den på trollsländebloggen
A photo from my bikeing trip today. Read more on the Dragonfly blog

Jag blir borta ett par dagar ifall någon undrar. Ska till Öland och tälta.
I´ll be gone a couple of days. Am going to Öland and I´ll be camping.

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 comments:

Anonymous said...

Vilken härlig ´kamouflerad´ varelse! Hur fick du syn på den? Vi har +2 just nu, så du kanske behöver varma ´underställ´ i sovsäcken. Gick kraftigt vilse igår kväll/natt. Så det tog drygt 11 timmar tills POLISEN fick syn på mig och skjutsade mig hem sista 12 km.. Var riktigt häftigt. Jag känner ju de flesta. Ha en bra Ölandsvistelse! Ingvar.

Bill S. said...

Beautiful dragonfly. Great picture.

mimmi said...

Tänk att du fick en bild så var så otroligt bra med båda trollsländan och trädstammen som också var så vacker :) ett kanon kort om jag får säga min mening .. hm .. vilket jag tydligen redan har gjort ;)
kram :)

EG CameraGirl said...

I hope you are enjoying your camping trip!

Rolf said...

Ett fint porträtt av mosaiksländan.
Blir det inte kalt och tälta så här års?
Vi hade bara 3 plusgrader härom natten.

Lyckat till med tältandet

NatureFootstep said...

Ingvar...jag säger då det :)