Friday, October 9, 2009

Bildverkstan 15 och Blooming Friday

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

See mer hos Bildverkstan och Blooming Friday

Bildverkstan kör med Variation på ett tema idag. Min egen variant blir oljemålning.

Jag jobbar i ArcSoft PhotoStudio
1 beskar bilden till 700 pix
2 ökade mättnad och kontrast
3 konverterade den till en oljemålning
4 lade på ram, som finns i programmet, och namn

Se fler varianter på Bildverkstan

Image Workshop ( Bildverkstan) has Theme with variations today.
I work in ArcSoft PhotoStudio
1 first I downsized the image to 700 pix
2 increased light and contrast

3 converted the image to an oilpainting
4 added one frame from the program and my name
See more variations at Bildverkstan

15 comments:

cat said...

Den gjorde sig bra som oljemålning:)

easygardener said...

I like the result - it is very attractive. The open flowers of the Anemones are a good subject.

mimmi said...

Den blev ju jätte bra:)
svar: ju tack jag märkte det ..att man blir yr i bollen när man tittar uppåt så ganska lätt att ramla baklängas ..märkte jag ;)
men vad gör man inte för att få en bild:) så jag gjorde samma sak idag med samma resultat ett besök i backen;)

Monkan said...

Bra metod, förstärker de milda färgerna och gör dem ännu finare.

ruma said...

Pretty, and beautiful flower.

AnnA said...

Ja, det är mycket med det tekniska.
Läcker bild, förresten.

Ett tips!
Testa att printa ut din bild på ett (gärna grängat) akvarellpapper.
hälsn
AnnA

Lillebeth said...

Bilden förstår jag - inte tekniken. Underbara höstanemoner!

anki said...

det är otroligt vad man kan få till i fotoprogrammen, oljemålningar, blyerts teckningar etc,
fina bild som blev en fin oljemålning :-)

ha en skön dag

Margareta said...

Det finns en hel del att göra med sina foton. Din oljemålning blev bra.
I helgen tjatar jag på alla bloggare att stödja min insamling för Rosa Bandet. Länk finns i bloggen. Ha en skön helg. /Margareta

KerstinJ said...

Bra resultat!

Katarina said...

Så fint det blev!

Carol said...

I love the blooms and the painterly effect you have created. Very Nice!

NatureFootstep said...

Have a great week. :)

imsy said...

Jag testade också oljemålning (och en massa annat) först. Din bild är jättefin! Bra att det inte blev 2 lika!

ormbunke said...

Först och främst var det bra att du beskurit bilden.Det hade varit roligt att se den på canvaspapper.
Anita