Tuesday, May 25, 2010

Regnvåt Magnolia - Rainy wet Magnolia

Idag var jag ute i regnet för att se på Magnoliaträdens vackra blommor. Men tji fick jag, det fanns knappt något att se. Det verkar som om den kalla vintern förstört nästan alla knoppar. Träden var så gott som tomma. :(
Today I went out to watch the Magnolia flowers. But there was not much to see. The trees was almost empty of flowers. It seems like this past winter killed most of the buds. :(

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it! 

 

Nå, lite hittade jag i alla fall.
Well, I at least I found a few of them.


Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

22 comments:

mimmi said...

Vilken tur vi har :) att du hittade så vi fick se lite av dessa otroliga vackra blommor som du har fotat så kanon bra :)
Så ni har också haft regn idag ser jag ...

2sweetnsaxy said...

Ooh! These are beautiful! I love drops of water on plants and flowers. It feels so refreshing.

Gemma Wiseman said...

Such pretty perspectives of these flowers! The water adds a touch of freshness and vitality!

mimmi said...

Då har vi haft likadan väder hör jag :)
Vad är det för bok du har om trollsländor? jag har kollat och jag har inte hittat någon. Nu har jag fått tag på böcker om fåglar och om fjärilar ..men än har jag inte hittat några om trollsländor.

NatureFootstep said...

Du får namnet hos dig.

Lil said...

Oj, korten blev ju fantastiskt bra, trots regnet och faktiskt kylan!

mimmi said...

Nu har jag beställt en bok som heter Sveriges Trollsländor i pocket. 169kr :) Det skall bli spännande att få den :)Jag gick in på Adlibris bokhandel och sökte på trollsländor :)

mimmi said...

Det skall bli jätte roligt att få den :) den var visst gjort 1996 så den ser jag fram emot att få :)

eileeninmd said...

You id capture some lovely shots of the blooms. This winter was hard on our plants and bushes too.

EG CameraGirl said...

The blossoms are lovely now that they have finally opened out!

anki said...

magnolian är otroligt vacker, luktar den lika gott som den är vacker? :-)

kallt här, 3 grader bara..

ha en skön natt

JO said...

lovely flowers.

Mine's up! Happy WW.

sweetbay said...

Those are lovely. We have a different problem here -- early warm spells that draw the blooms out, and then a frost finishes them off half of the time.

A Garden of Threads said...

Wonderful blooms and so beautiful with the rain drops on them. Have a great WW.

DeniseinVA said...

Refreshing rain and beautiful flowers, a winning combination. Gorgeous!

cat said...

Ljuvligt vackert med vattendroppar och allt :)

Ölandsvindar said...

Skirt, vackert, ömtåligt! Och ändå hör magnolian till jordens äldsta träd. Här på Öland har man minst en magnolia i varje trädgård. Vid en promenad i Borgholm kan man njuta av dem.
Kerstin

Anonymous said...

wonderfully captured & framed!

Gardening in a Sandbox said...

The one you got was beautiful. Valerie

NatureFootstep said...

thanks for visiting!

Carol said...

Beautiful dancing petals! It is hard to capture the feeling of Magnolia ... to do justice and you have done it here! Poetic!

NatureFootstep said...

thanks for the nice comment :)