Wednesday, August 18, 2010

ML Nyfödd - New born

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
NF Photo 090622

Förra sommaren hittade jag den här lilla nyfödda kalven. Jag lyckades inte få reda på vad det var för en. Men kanske nu. I alla fall, det här var så nära jag vågade gå mot den. Mamman var inte där.
Last summer I found this little newborn calf. I di not manage to fine out what spieces it is, but maybe now I can. This is as "up close" I dared go. The mother was not there.

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

12 comments:

Pialotta said...

Åh du va fin den är.. riktigt nära kom du:) Vilken lycka.

BeBest said...

Du har två alternativ, dovhjort eller kronhjort men vilken vågar jag inte gissa på. Älg eller rådjur är det inte det är jag säker på.
:O)

Maria G said...

Nej men ÅHHH!!! Vilken liten sötnos! Jag smälter.
Lyckos dig som fick denna bilden...
Ett alldeles underbart foto!
Ha en fin torsdag!
/Maria

Nicole said...

That' s a little tender Beauty, that's for sure :)

Birgitta - Macro Lovers said...

Söt som socker är den :)
Underbar bild!

Hedwig said...

En liten sötnos. Bra att du inte gick närmare.

Rosie said...

ahhhhhhhh what a little darling

NatureFootstep said...

det verkar som om det är en liten kronhjort. :)

mimmi said...

Den var så himla söt :)
Tusan också att man skulle bli sjuk nu :(
hoppas jag blir bra igen fort
kram :)

Bitten said...

Underbar bild!

cat said...

Så underbart söt :)

NatureFootstep said...

:)