Thursday, December 17, 2009

Bildverkstan tema 25 Variationer. Is på vass - Ice on reed

På Bildverkstan är det tema med variationer idag. Is på vass ska det vara.
Bildverkstan has theme with variations today. The image is ice on reed.

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
orginalet - the original

och den färdiga - and the finished one

Så, vad har jag då gjort? - What did I do?

ArcSoft PhotoStudio
förminskade bilden t 700 pix bredd - resized the image to 700 pix w
Gav den lite mer kontrast - gave it a bit more contrast
därefter fick bilden mer mättnad - then I gave it more saturation
och slutade med namn och ram - finished off with name and frame

Bilden från dagens promenad  - The image from todays walk

8 comments:

Barbara/myth maker said...

So lovely... like ice flowers!

Bararesor said...

Jag tror inte mina ögon! Igår var jag ute och tog exakt sådana här bilder på sjön Hällungen. Var helt fascinerad av skådespelet. Mycket vackert...
kram

Lil said...

Cool, är nog ett bra uttryck för denna bild. Gillar den....

Marie said...

Really cool pic today! I like it very much! =D

NatureFootstep said...

kul att ni gillar det. :)

Kerstin said...

Att du med enkla medel gjort en redan bra bil ännu bättre med glittrande droppar, det applåderar jag!

Snowcatcher said...

Great enhancements that really bring out the magic in the photo. I've saved a copy of your original to play with. Now I just have to escape from work so I can play...

Monkan said...

Det är en fin bild och lite rolig, med de ”flygande” isplättarna, men klurig att hitta på nåt med.

Du har gjort fin redigering som t.ex gjort isen mycket klarare.