Monday, December 28, 2009

Prunkfjärilsblomster - butterfly flower

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

Tyckte det kunde vara trevligt med lite färg som omväxling till allt vitt. Det här är prunkfjärilsblomster som jag hade på balkongen i somras. Vilket då leder mig till att berätta att jag precis startat upp Fjärilsbloggen på blogspot. Fåglarna blev ju hittills 79 arter. Men nu har jag nog hittat alla som fanns i bildarkivet. Nu ska jag flytta över fjärilarna som ligger på Metro och sedan leta reda på de som ännu inte är identifierade. Skulle tro att även dom ligger på runt 70 arter. Jag håller mig sysselsatt. Eller hur?

I thought it could be nice with some colors for a change. It´s been a lot of white lately. This is Butterfly flowers I had on the balcony last summer. Which leads me to tell you that I started up the Butterfly blog on blogspot.  The birds is now 79 species on the blog but I think I have found all of them now. Now I shall move the butterflies and then search for those that are not yet identified. I suspect that the butterflies to is about 70 speices. I keep myself busy. Don´t I?

Todays Flowers.... well, last summers!

10 comments:

Unknown said...

I love these butterfly flowers - they look so "country". I can imagine them spread out on a field growing wildly... lovely lovely colours. I have a balcony too... I wonder if they'll grow in mine...

THanks for sharing yr very lovely pic.

Anonymous said...

Very pretty flowers and picture!!
Happy New Year.
Kram Gisela

mimmi said...

Känner du att du har för lite att göra eller ? :D Men det är faktiskt väldigt bra att kunde ha det så som du gör nu ha alla arter på ett ställe med fåglar och sen fjärilar :)ingen dum ide als :)
ha e fin dag .. här är det just nu 16 minus och strålande sol

Lil said...

Underbara färger. Bra att det finns sommarfoton att tillgå i dessa bistra vintertider. Idag skiner i alla fall solen.

Marie said...

Vilka vackra blommor! Odlade du upp dem från frön?

NatureFootstep said...

ja, det var från frön.:)

Mimmi said...

Hej :)
jag vill INTE ha det så kallt .. och det var jätte halkigt här med ..men jag vågade mig ut på en 40 minuters promenad idag .. och det var faktiskt väldigt gott att komma ut och gå .. men nu hade jag väldigt mycket kläder på mig förstås :D
ha en fin kväll :)

Marie said...

Måste försöka komma ihåg det till min balkong i sommar...

BeBest said...

Det var vackra blommor! Jag ska nog ha en balkonglåda jag också - med den sortens blommor i!
:O)

NatureFootstep said...

dom behöver rätt mycket vatten :)