Thursday, December 17, 2009

Koltrast - Common Blackbird

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

Ett par koltrastar gick omkring i en trädgård här i närheten och letade mat under snön. Här är hannen. Det är inte så ofta jag publicerar fåglar här nu, men den här är snygg så jag lägger den här också.
A pair of Common Blackbirds was looking for food, under the snow, in a garden nearby. This is the male. It is not often I publish birds here now. But this image is nice so I do post it.

Mer fåglar / More birds at NatureFootstep Fåglar / Birds

5 comments:

Snowcatcher said...

I'm glad you posted it! It's a lovely shot! The black bird in the white snow. Love it!

Lil said...

Jättfin Koltrast. Näbben lyser fin i vintern. Kul att han har en fru.

mimmi said...

Jag hade också sett koltrasar här men jag trodde de skulle vara borta nu? men jag hoppas verkligen att de klara sig och jag har hört att på vissa ställen där finns det koltrasar året runt och de klara sig :)
en jätte fin bild som vanligt :)

cat said...

Mycket fint foto:)

NatureFootstep said...

jag trodde också att de flyttade. Men nu har jag sett minst 8 st.