Friday, February 12, 2010

Archived 6 Vattenfall vid Haast River - Waterfall at Haast River

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

I nov 1996 var jag på semester på Nya Zeeland. En dag när vi var på södra ön skulle vi titta på ett vattenfall. Den dagen ösregnade det. Vi gick i ösregn, genom regnskogen för att titta på ett vattenfall!!!  Det roar mig än idag. :)

In Nov 1996 I visited New Zeeland on my vacation. One day, on the southern island, we were supposed to visit a waterfall. That day it was raining heavily. We walked in that heavy rain, through a rainforest, to watch a waterfall!!! That amuses me even today. :)


Visit Archived 6 to see more old photos.



Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , ,

13 comments:

Barbara/myth maker said...

I'm sure the sight of it was worth the walk in the rainy rainforest!

Maria said...

Jag tror nog det är en vacker syn att se ett vattenfall även om det är lika mycket vattenfall över huvudet. Vackert foto.

Ninja said...

Jo. så kan de vara.....jag har gått i duggregn till ett vattenfall i USA men det klarnade upp precis när vi nådde fallet!

BeBest said...

Oerhört vacker bild från en upplevelse du aldrig glömmer!
:O)

Rolf said...

En riktig fin och vacker bild, nästan som ett vykort. Nya Zeeland skulle jag gärna resa till. Det finns mycket att se där.

Ha en bra dag

mimmi said...

Det var ter igen en kanon bild från dig ser jag :)
Ja jag tar genom mina fönster annars så flyger de bort :) men jag använder Photoscape för att förbättra dom . Först tar jag Autofit/autonivå ..sen klickar jag på pilen vid Backlight/motljus. och väljer 150...det bästa blir mellan 125 och 150...sen när jag har gjort det .. så beskär jag bilden och till slut väljer jag ändra storlek och tar 1600px
Då får jag bort mycket av det dimmiga som man får när man fotar genom ett fönster :)

Lil said...

Det var ju mödan värt, att få se ett sådant vattenfall. Vackert!

Marie said...

Ha, ha, ha ja lite antiklimax kanske, men absolut värt för det var ett vackert vattenfall.

anki said...

se där ja,, jag tycker det var värt att ni gick i regn genom skog för att få se det,, nu fick ju även vi se det också :-)

ha en skön kväll

Bildgatan-Avsändare Margareta said...

Tycker inte att det verkar något konstigt, att gå genom ösregnet för ett vattenfall.

Jag hade gjort det direkt och inte ens reflekterat över det. Du kan ju inte åka tillbaka när det blir bättre väder, lite för långt.

En fin arkiverad vattenbild.

foto CHIP said...

ja det var ju lite roligt ... vad gör man inte .... för att få en vacker bild :)

SandyCarlson said...

Liquid water! A novelty! Beautiful, refreshing image.

NatureFootstep said...

I thought it was fun, so much water all over the place.