Saturday, February 27, 2010

Karusell - Merry go round

De här bilderna togs i mars 1975 och visar min dotter och hennes kompisar. På den tiden var karuseller väldigt vanliga. Nu är de väl utrotningshotade. Jag ser i alla fall inga på lekplatserna. Dom är väl för farliga kan jag tro. :( Fotona inskannade från album.

These photos are from 1975 march, they show my daughter and her friends. At that time merry go rounds were common on childrens play-grounds. Now they are on the edge of extinction. At least I never see any. Probably considered too dangerous.  
Photos scanned from album.



 Arkiverat /Archived 8

and  

Monochrome weekend



Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

20 comments:

Gunsside said...

Veldig morsomt å se igjen, fine bilder som gjør seg bra i monochrome ;)

ormbunke said...

Jag kan nog tänka mig att de plockats bort
Jag vet själv att det såg läskigt ut när den var igång.
Stöter på lite problem att komma in att kommentera hos dig. Ha de gott. Anita

Dragonstar said...

They are having so much fun! No, I never see these now.

joco said...

Those images bring back memories.....
I remember running round and pushing to get the speed up and then jumping on, totally out of puff.
BTW, those cars in the back ground remind of of an ancient Volvo Sprint we used to have. Are they?

Unknown said...

I love these old shots.

Now that I think of it, I haven't seen a merry-go-round for a long, long time either. I wonder if you are right that are considered too dangerous. Something to ponder!

NatureFootstep said...

the cars, I can see a Volvo PV, a Wolksvagen and a SAAB,

Yes, I think they were considered dangerous. Too bad, it was fun shasing it to get onboard. :)

Anonymous said...

old photos are always interesting
but here in most playgrounds we find merry go rounds, i never heard that they we're dangerous!

have a nice weekend!

anki said...

snygga bilder :) ja dom är kanske för farliga idag, har inte tänkt på det när jag sett lekplatser.....

ha en skön kväll

mimmi said...

Jag håller helt med .. jag har inte sett någon sån på länge .. jag kommer ihåg när jag var barn .. ja .. jag ljuger inte :) jag kommer ihåg det ;) att det var så roligt att sitta på en sån :)

Lil said...

Kul att se bilderna. Visst vr det kul att åka med dem, men mindre kul att springa runt och ge dom fart, ha, ha....... Fast ungarna var ju alltid väldigt glada i att åka runt!

BeBest said...

Någonstans relativt nyligen har jag sett något som kan kallas karusell. Undrar om det inte var vid Djulö.
SAAB är bilen i mitt hjärta! I min brors 96:a företogs bröllopsresan till Sundbyholms camping!
Kul bilder som väcker sådana minnen!
:O)

Anonymous said...

Ah, the good old days of childhood - thanks for reminding me.

Regina said...

Beautiful memories and images!

Serendipity said...

The roundabout used to be my favourite :)

NatureFootstep said...

glad u liked it. :)

Bildgatan-Avsändare Margareta said...

Åh, vad kul. Där jag bodde som lite flicka hade vi ett stort område som var trafiklekskola (för barn) och i anslutning en fin lekpark, vad mycket fina minnen jag har därifrån och roliga framförallt. På trafiklekskolan ble jag kär för första gången. Fem eller sex och okysst. =)

NatureFootstep said...

vilket härligt minne :)

Snowcatcher said...

Never in a million years would I have ever guessed you could be old enough to have had a child in 1975! Gorgeous photos. What treasures.

Rondine said...

Vet inte hur det är idag, men för sex år sedan fanns det en sådan karusell i Vitabergsparken i Stockholm. Undrar om den inte var ny dessutom?
Trevlig blogg du har!

NatureFootstep said...

:)