Saturday, February 20, 2010

Arkiverat 7 5-stams björken - 5 trunk birch

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Detta är ett foto från 2003-12-26. Taget med min första digitala kamera. Bildens storlek ligger på 232.9kB och bredd 1280 pix. Lite skillnad mot dagen bilder som ligger på mellan 6 och 11 MB. Jag tycker ändå att färgerna och detaljrikedomen är helt ok. Bilden är orginal.
Trädet ifråga är mitt favoritträd alla kategorier. 5 stammar växer ut från samma rot. Och visst är snömängden litet annorlunda mot i år. :)

This is a photo from 2003-12-26, I shot it with my first digital camera. Image size is 232.9kB och wide is 120 pix. Some difference to moderna cameras that gives photo sizes between 6 and 11 MB. I still think the colors and riches of details is totally OK. The image is not enhanced.

The tree is my favorite tree, all categories. 5 trunks growing out of the same root. And, the amount of snow is a bit different compared to this year. :)

For more archived images go to Archived. And please visit Scenic Sunday

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , ,

7 comments:

anki said...

det var lite skillnad i snö mängd ;-)
häftigt med 5 stammar från samma rot, finns det kvar idag?

ha en skön kväll

Barbara/myth maker said...

I like this picture, and what a wonderful tree. It goes to show you that the photographer takes the picture, not the camera.

Bildgatan-Avsändare Margareta said...

Det var det första jag reagerade på 26 december och en sådan bild. Lite annorlunda mot idag.

Du gillade dina björkar redan 2003 och visst är det skillnad på bildtyngden men skärpan och fotat håller sig än idag.

Bildgatan-Avsändare Margareta said...

Alla mina arkiverade bilder är hitintills inskannade men det kommer säkert även från den digitala tiden någongång.

Anonymous said...

Its like having five personal and differing points of view that can be processed from the same source or origin point at the base of the trunk. This tree certainly has a great view of the water and a wonderful position in Nature.

NatureFootstep said...

it sure has :)

NatureFootstep said...

Anki frågade om min 5-stams björk står kvar. Jag har inte sett den sedan jag flyttade för 3 år sedan så jag vet faktiskt inte. Men den borde göra det såvida ingen gran trillat ner på den.