Saturday, March 6, 2010

Arkiverat 9 Dockskåp - Dollshouse

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

Min syster bad mig leta reda på gamla bilder av min dotters dockskåp. Hon ville lägga ut det på sin hemsida om samlardockor och dockskåp. Här är det. Min far byggde skåpet 1974 och sedan fick jag och min dotter fixa inredning. Målning, tapeter och sådant.
Mer finns att se på Lilsdolls dockskåp. Välj Janets dockskåp.

My sister asked me to search for old photos of my daughters dollshouse. She wanted to put it on her site about collective dolls and dollshouses. Here it is. My father built it in 1974 and then my daughter and I decorated it. Painting, wallpaper and all. There is more to see at Lilsdolls Dollshouses. Choose Janets dolls house.


Please visit Arkiverat / Archived 9 for more old photos.

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 comments:

anki said...

underbar bild :-)
finns dockskåpet kvar också?

ha en fin kväll

Lil said...

Jo, om man i Naturefootsteps text ställer sig på:

-Lilsdolls dockskåp.- Välj Janets dockskåp.
eller:
-Lilsdolls Dollshouses.- Choose Janets dolls house.

Kan man se fler bilder på huset som fortfarande finns kvar. Gammalt och renoverat.

NatureFootstep said...

jodå, det finns kvar .

Kvasthilda said...

Buhää.... Ser att du lagt ner den här igen. Trist. Jag har knappt hunnit fara runt o kommentera. Förstår att det är trist när ingen hakar på.
Jag gillar ert dockskåp! Jättefint! ag samlar på Barbiedockor o pappa byggde ett stort docksåp till mig o mina dockor. Sen gjorde han ett något mindre till min brors dotter :-) Gjorde om ritningarna något så det skulle blir lite mindre.

Denna nostalgi med gamla dockskåp. Underbart. Jag drömmer om att köpa ett gammalt (nu pratar jag femtiotal) brioskåp. Före de fick el.