Thursday, March 11, 2010

Oxelösund och fågelskådning - Birding at Oxelösund

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Lilla fiskehamnen i Oxelösund är fortfarande infrusen.
The small fishing marina is still frozen.

Visst är han vacker där han simmar, storskrakshannen? :)
A swimming beauty for sure. The common Merganser male. :)

Nu har jag påbörjat min tanke på att göra lite längre utflykter. Det var ju det jag skulle ha bilen till. Igår var jag i Oxelösund eftersom jag fick ett mail om en fågelskådningstripp på eftermiddagen. "Bar o åk" som han sa Stenmark. Mer om detta på fågelbloggen så småningom. Så nu går ingen säker, jag kanske hälsar på hos er. :)

Yesterday I begun the travelling as I planned with the car. I went to a small town situated at the coast as I got a mail about an afternoon birding session. So, grab your stuff and go. Have fun with it. Will post more on the birdblog later. :)

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

3 comments:

mimmi said...

Oj då .. här hade två fina bilder :) men nr 2 blir ju självklart min favorit :) jätte bra fotat :)

Lil said...

Storskraken är verkligen söt. Kul med en bild från hamnen.

NatureFootstep said...

det förstår jag Mimmi :)