Monday, March 22, 2010

Fåglarna återvänder - Birds coming back

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Min värld idag handlade om fåglar. Grågässen kommer nu i hundratals. Mängder av dom.
My world today was about birds. A lot of Greylag goose has arrived.
Jag fick bara en bild på tofsvipan. Men den blev ju rätt bra.
I got only one shot at the Northern Lapwing. But it turned out pretty well.


Dagens höjdpunkt blev ju fjällvråken. Troligen en hona. Visst är den fin?
The highlight of today was the Rough-legged Buzzard. Probably a female. Isn´t it a beauty?
 
 

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , ,

18 comments:

Unknown said...

You have captured some wonderful photos of birds flying! This is something I want to do this year. :)

Sylvia K said...

Gorgeous! Love your birds in flight! And, yes, the last one is a beauty!! Fabulous captures! Thanks for sharing the beauty! Have a great week!

Sylvia

Ninja said...

Åååh själv har jag bara hört småfåglarna börja vårsjunga.....mannen bredvid såg en rördrom idag :) kul för honom!

mimmi said...

Underbart .. vackert .. den sista bilden Hjärtat bankade 3 extra slag när jag såg den :D
men nu har det lugnat ner sig och man kan nu titta på bilden med stora ögon och bara njuta :D
Vilken känsla det måste ha varit för dig när du fick denna bild :)
kram :)
ps .. tro inte att du har kommit till fel blogg sen ... jag har gjort om hela layouten

Jane Hards Photography said...

Wonderful return always of seasonal birds. Beautiful captures.

LadyFi said...

Wow - stunning shots of birds. It's snowing here in Stockholm but I see the return of the geese as a sign of spring... and I hope.

Randi said...

Vilka härliga fågelbilder! Jag önskar jag var bra på att fotografera just fåglar, eftersom jag bor på den bästa platsen i norra Europa för att fota fåglarna just nu.

NatureFootstep said...

fäglar kräver lite övning, men du borde klara av det. :)

Randi said...

Tack för din kommentar. Du ska förstås till Naturparken. Nej jag bor utanför Cannes och det är en bra bit från Camargue. Men den platsen jag syftade på i mitt inlägg, är här i södra Skåne. När jag läste om den här dalen på nätet, så bestämde jag mig direkt för att köpa ett ställe där - slott eller koja. Och jag har inte ångrat mig! Måste bara passa så inte rovfåglarna tar min katt....*ler*.

BeBest said...

WOW! Jag njuter stort och ler lyckligt åt dina lyckade bilder! Underbart!
:O)

NatureFootstep said...

sant rovisar o katter är ingen bra kombination. :)

BeBest, det bjuder jag på :)

Rolf said...

Måste du göra mig avundsjuk!!
Vilka härliga bilder och vilken tur du har som lyckas att fånga dessa underbara fåglar.

Ha en bra fågelfotodag

Noel Morata said...

aloha,

what an incredible place to see wild birds. thank you for showing us a little bit of your world for tuesday...

have a good remainder of the week.

Catherine said...

what beautiful shots of the birds...

NatureFootstep said...

thanks everyone.
Visst får du bli avis ROLF, DET BJUDER JAG SÅ GÄRNA PÅ. :)

anki said...

fina fågelbilder :) fjällvråken var en höjdpunkt att få se..

ha en skön dag

Rondine said...

Fascinerande att se på fåglar,
även om jag bara är en glad amatör.
Kanonbilder, du har tagit!!!

NatureFootstep said...

tack för det :)