Wednesday, April 7, 2010

En liten sol - A tiny sun

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Den enda sol jag såg i dag, en tussilago! :)
The only sun I saw today. A coltsfoot! :)
Sedan fick jag äntligen en hyfsad bild på Sidensvansen som återvänt hit. Den satte sig i trädet utanför mitt fönster och såg fin ut trots gråvädret.
Then I finally got a descent image of the waxwing. It returned to my town and landed right in front of my window.  :)

Etiketter labels: , , , , , , , , , , , , ,

13 comments:

anki said...

ingen tussilago här än tror jag men dom kommer nog.. och nog ser dom ut som små miniatyr solar allt :)

ha en skön kväll

Carver said...

I love the shots of the waxwing and the pretty yellow flower.

mimmi said...

Jag har inte sett en enda tussilago här än och det är ju konstigt med tanke på att man har sett fjärilar i alla fall :)
Ja se där här har du fått en jätte bra bild på sidensvansen :) här har de tydligen varit hela vintern ,,.. jag fattar inte hur de kunde överleva den.
Nu blir det nog sängen för mig :)
godnatt :D

eileeninmd said...

Congrats on the Waxwing visit. They are beautiful birds and neat to see them in your yard.

Snowcatcher said...

I think that waxwing is just waiting for your photo manipulating talents. That vanilla sky is going to make it such a joy to work with! I can't wait to see what you can do with it.

The flower is so lovely. How awesome that you have blooms already!

MICKAN said...

Godmorgon på dig! Om du visste vad jag hör fåglar på det nya stället. Tror det skulle vara ett paradis för dig som gillar fåglar. Har sett allt möjligt, och hört en massa olika läten :) Ha en bra dag!

BeBest said...

Det var många sidensvansar här igår fast de var skygga för linsen så det blev knepigt att få en bra bild med min lilla fickkamera.
Snygg tussilago!
:O)

KaHolly said...

I am in Cape Breton Nova Scotia and I have waxwings and coltsfoot, too!! Happy Spring!~karen

Johnny Nutcase said...

i love waxwings, nice shot of this guy! And that little flower...it's really neat looking, don't know that one. It looks like it's been shredded by wind or something...what a cool look!

Liane said...

Så fint du fångat sidensvansen, för mig är det verkligen vår när tussilagon blommar.

NatureFootstep said...

thanks to all for visiting :)

Unknown said...

Deter VÅÅÅR!!!!

Rambling Woods said...

The yellow flower looks kind of like our dandelion, but much more delicate and pretty. I have never seen a waxwing in person..Isn't it great when you can finally get the photo that you want? Thank you for posting to Nature Notes Eva... Michelle