Monday, April 19, 2010

Min värld - My world

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Igår åkte jag ut och letade reda på enhagen som jag varit med ornitologerna. Det var inte lätt att hitta dit, jag körde lite fel förståss, men det var det värt. Enarna växer i en slänt ner mot Lundasjön. Det var rätt blött där så jag var glad att jag hade stövlar med mig.  

Yesterday I went out to search for a place I visited with the birding people. It was not easy to find and I was lost for a while. A lot of junipers grows in a slope down to the Lunda lake.  The land was wet and I was glad I was wearing  my rubberboots.

Igår hittade jag en gammal stuga också, den har jag inte sett förut.
Yesterday I also found an old cottage I havn´t seen before.
Idag har jag varit ute på min första paddeltur för året. 3 veckor senare än vanligt. Tur hade jag, jag fick se en skäggdopping i sin vinterdräkt. Partnern var nästan helt i sommardräkt så skillnaden var tydlig.
Today I finally could bring the kajak into the water for a short trip. Three weeks later then usual. I was lucky because I found a pair of Grebe where one was in winter plumage and the other almost full in summer plumage. It was nice to see.

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

14 comments:

mimmi said...

Men det var och är ju härliga saker du får uppleva och se på dina turer :) och så bra för oss .. för då får vi också del av det :D
Vilket vackert par du fick bild på :) härligt :D

Tania said...

Så heldig! Flotte fugler, tror ikke jeg har sett de før.
Helige bilder også:-)

Sylvia K said...

Love your photos! Looks like such an interesting place to hike. Love the cottage! The Grebs are beautiful! Hope you have a great week!

Sylvia

EG CameraGirl said...

What a fabulous find! I am so jealous! Yes, really I am!

eileeninmd said...

A great place, and the Grebes look wonderful. Nice photos!

BeBest said...

Jag njuter av vältagna foton! Härliga motiv!
:O)

Kristin said...

Love that your blog have dual languages. Like the way you frame your pictures too. You have many great shots of nature.

Bill S. said...

Those are awesome grebes - none like the ones we have here. Sounded like a great adventure.

LadyFi said...

Great shots... spring is with you at last!

NatureFootstep said...

I´m so glad you liked it. :)

Rondine said...

Är inte kajak svårpaddlad?
Men, jag antar att den är ett bra hjälpmedel för att kunna ta en sån bild som den på skäggdoppingarna...
Lyckat!

2sweetnsaxy said...

Great shots. I really like that last one.

anki said...

härliga bilder :) ja ibland tror man att man hittar men åker lite vilse på vägen men hittar fram ändå :)

enar är vackra, vi har en jätte en här på tomten, den är nog 4 meter hög, supergammal, den har nog stått här sedan huset flyttades hit 1869, eller nära på i alla fall.. :)

ha en skön dag

NatureFootstep said...

visst är enar fina. :)