Monday, April 5, 2010

Vårlikt - Looks like spring

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Blåsippor - Hepatica

Nässelfjäril - small tortoise butterfly

Igår såg jag mina  första utslagna blåsippor och min första fjäril. En nässelfjäril. Gissa sedan vilket väder vi haft idag?  Snöööööööööö!   :(  Men det ville jag inte fotografera.
Yesterday I spotted the first hapaticas in bloom. And the first butterfly. A tortoise. Then guess what weather we had today? Snooooooooow!   :( But I refused to take a photo of it.

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , ,

11 comments:

Anne-Lie said...

Näe någon stans måste man ju dra en gräns;-))
Härligt med blåsippor - får ut och spana nästa helg!

mimmi said...

Du är inte ensam om att det snöade idag :) det gjorde det här också på förmiddagen .
Titta vad du har fått i kamera linsen .. en nässelfjäril du också ;)
visst kändes det som riktig vår nu när man fick syn på den :)
kram

BeBest said...

Jag hittade också utslagna blåsippor igår men inte lika många. Även en nässelfjäril hittade jag. Det kändes en smula snopet med snön i morse.
:O)

Sylvia K said...

Ah, yes!! Spring it is and what lovely captures! Just the things we're all so eager to see these days after the long winter! Have a great week, with lots more signs of spring!!

Sylvia

Gunsside said...

Nydelig foto av blåveisene.
Her har de ikke kommet opp enda , men det er nok ikke lenge før nå ;)

Christina, Sweden said...

Blåsippor finns här inte men ett helt gäng nässelfjärilar såg jag i söndags. Naär jag vaknade i måndags ville jag helst somna om och hoppas det var en ond dröm, men.. inte och jag kunde inte mostå ett foto eftersom jag fotat samma objekt dagen innan. SOm tur är försvann all snön under dagen och dessutom fick vi se en hel del häftiga snöfigurer skapas :-) Man måste ju försöka se något positivt i nuet

Christina

Barb said...

I'm with you - denial is the best policy. We are supposed to have snow tonight, too - I wish I had a photo of a butterfly to post!

LadyFi said...

Beautiful photos! We had snow too yesterday...

NatureFootstep said...

thanks

mimmi said...

jag kan tala om att det har vi också ..jösses så mycket hundskit jag har trampat i de sista dager .. det har varit en lukt efter mig när jag har gått .. så min make behövde bara följa lukten för att hitta mig ;)

Unseen India Tours said...

Beautiful and amazing shots !! Great post !!Unseen Rajasthan