Friday, November 12, 2010

Pytteliten - Tiny

Större bild? Klicka på den! - Click to enlarge!
Sileshår, myra o en obekant liten blomma - Drosera, ant and a tiny unknown flower.
NF Photo 100613

Jag fick en liten överraskning när jag kollade lite närmare på den här bilden. Jag hittade sileshår och en myra förutom blomman.
I got a big surprise when I studied this photo. I found Drosera and an ant beside the tiny flower.


I sidlisten ser ni vad som är uppdaterat i mina övriga bloggar.
In the sidebar you can see what is updated in my other blogs.

Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

19 comments:

EG CameraGirl said...

Are these blooming NOW!? If so, I am very jealous. :)

Kelli said...

just lovely, nice shot

Judy said...

Very tiny flower! It makes the ant look big!

Unknown said...

What a fun little surprise. :0)

Ingvar said...

Wow! Att du fick tag i ett Sileshår är ju rätt grymt! Jag nämnde ju den som jämförelse med den blå blomman. Det gör inget om blomman är obekant, fin trio är det. Riktigt ´coolt´! Trevlig helg!

Randi said...

Vilken ljuvlig bild och underbara färger!

NatureFootstep said...

kul att ni gillade det. Jag blev själv överraskad. Hade inte noterat att det fanns sileshår.

IreneL said...

Vad roligt det är när man upptäcker nya saker med hjälp av kameran!
Ha en fin dag! / Irene

Maia said...

These are such pleasant surprises.I'm so happy when it happens to me.
Lovely photo.

Lil said...

Väldigt vackert. Tror inte jag sett några själv. Färgerna är så fina.....

TYRA Hallsénius Lindhe said...

Jag älskar Makro!! Snyggt jobbat!

Trevlig helg

Tyra

Tyra i KÖKTRÄDGÅRDEN

Rosie Nixon Fluerty said...

That was quite a surprise - the blooms are beautiful in that plant.

Sorry I never got linking in on Wednesday - I will try again for next week :)

Rolfs Naturfotoblogg said...

Vilka härliga färg nyanser och att det är på en köttätande växt gör saken inte sämre. Bra fångat.

Ha en bra helg

BeBest said...

Den sortens överraskningar vill man gärna ha fler av!
Jag tycker blomman påminner väldigt mycket om tranbär, Vaccinum oxycoccus.

Katarina said...

Vilken fantastisk överraskning med sileshåret! Läckert!

Joanne Olivieri said...

Wow! what a cool surprise and wonderful captures.

Self Sagacity said...

It looks so tropical, I love the greens around it and the bit of color just pops out like a fairy princess.

NatureFootstep said...

nej, det är inte tranbär. Men nu vet jag vart jag ska gå nästa år. :)

Jane said...

What a wonderful surprise you found in the flower! Your photo is lovely...and I have enjoyed perusing your blog. You have a wonderful eye for capturing nature.
Jane (artfully graced)