Friday, January 29, 2010

Arkiverat 4 - Archived 4 Bollen - The ball

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!
Bollen ute på sjön - The ball in the middle of the lake.

070710 paddlat! På väg hem till kanothuset såg jag en jättestor badboll komma flytande. Det kan man ju inte låta bli. Den måste infångas. Men inte var det lätt. Så fort jag kom nära den flöt den iväg åt annat håll. Sedan var den ju hårdpumpad så det gick ju inte att få tag i den. Försökte mota den åt rätt håll, men det var ju dödfött. Tog några bilder eftersom kameran var med. Så småningom fick jag tag i den lilla proppen så jag kunde få ut lite luft. Sen kunde jag få fast den på en lina.
När jag kom in mot land fick jag se 2 figurer på bryggan. En liten tjej och en man stod och betraktade mig spänt. Aha, den lilla ägaren och hennes morfar kanske. Och det var det. Men innan hon fick sin boll fick hon lov att ta en bild av mig med bollen. Så den nedersta bilden är tagen av en 5-6 åring. Jisses vad kul det var. :)

070710 Kanoeing! On my way back to the kayak barn I spotted a large ball floating inteh middle of the lake. That one has to be taken care of. Right?  I have  to catch it and bring it in. But it was not easy. As soon as I came close to it, it floated away. Also, it was very hard pumped so it was impossible to get your hands on it. I tried to force it to go in one direction with the kayak, but it was not working. Anyway, as I had my camera with me I took some pics of it.
Finally I could get a grip on the mouthpiece and was able to take some air out of the ball. Then I could fasten it to the kayak and paddle back home. Closing in to the landing I saw 2 figures there. A small girl and a man. Watching closely. Aha, the owner and her grandpa. And it was. But before she could get the ball back she had to take a pic of me and the ball. So, the last image is taken by a 5-6 years old girl.


Oh my. So much fun I had. :)
 Visit Arkiverad 4 to see other stories from the archives.
Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

16 comments:

Lil said...

Kul historia. Bra bild också, tagen av en så liten en. Du ser verkligen glad ut...

BeBest said...

Härlig berättelse och fotot blev ju bra!
:O)

foto CHIP said...

Vilka äventyr du är ute på :)
Så kul att du kunde vara på andra sidan kameran också vid tillfället :)

Maria said...

Imponerande, jag som tycker det verkar svårt nog att bara paddla kanot och dessutom jaga badbollar samtidigt. Kan tänka mig att flickan blev glad när hon fick tillbaka den förrymda bollen.

Maria said...

Vilken fin berättelse och trevliga bilder till(:

Kvasthilda said...

Vilken kul historia :-) O en lycklig liten tjej som belöning. Duktig fotograf!

NatureFootstep said...

kul att ni gillade det. Och visst, flickan var jätteglad.

Rolf said...

Vilken härlig historia, jag kan tänka mig att flickan blev väldigt glad över att få tillbaka sin badboll.

Ha en bra dag

Ladyinblue said...

Först vill jag säga, fina bilder och den lill historien är ju bara för rar. Förstår att de blev glada när bolle kom tillrätta.

cat said...

Ett drama med ett lyckligt slut:) Och kanske en blivande fotograf blev till den dagen, för hon var duktig den lilla tjejen.

anki said...

härliga bilder :-) vad snällt att ta med bollen till bryggan, tjejen blev nog jätte glad :-) kul att se bild på dej också........

du är inte rädd att hamna i plurret med kameran? jag hade nog dränkt mej totalt..

ha en skön kväll

NatureFootstep said...

kul att ni kom :)

mimmi said...

Vilken bra historia :) och vilken bild till :D
Jag la upp mitt lite sent idag ..men bättre sent än aldrig :) Jag fick kort på en Gulsparv igår .. så min kamera fick varm hela dagen igår ...och idag :D

Ladyinblue said...

Hejsan, tack för kommentaren. Du undrade när bilden på skylten blev tagen, den tog jag 16 augusti 2008.

Bildgatan - Avsändare Margareta said...

Vilken boll. Jag förstår att flickan ville ha tilbaka den. Ett trevligt minne, kanotpaddling har vi pratat om flera gånger att vi ska testa. Jag har aldrig gjort det men sambon har kanske lite mer vana.

NatureFootstep said...

:) Paddla är skönt. Min kanot är väldigt stadig så den är lätt att hantera.