Sunday, January 24, 2010

Givande promenad idag - A great walk today

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

 Sidensvans - Bohemian Waxwing



Stjärtmes - Long tailed tit
 
Äntligen fick jag en Sidensvans på bild. De har funnits här men har alltid befunnit sig i de högsta Björkarna.  Nu satte de sig i en gran och inte så högt upp. Men jag behövde i alla fall det längsta objektivet för att få en bild. Stjärtmesen har jag inte fotat förut, så jag blev så glad när jag upptäckte att det fanns ett par st i en Björk. Även den tagen med 500 mm objektivet. Synd bara att jag inte fick en ordentlig bild för det är nog Sveriges sötaste fågel.

Finally I got a waxwing on a photo. They have been here but always high up in some Birch. Now they landed on a spruce and not that high. But still, I needed the longest lens to get photos. The Long tailed tit was new to me. I was happy when I realised there was a couple in a Birch top. That one, too, taken with the 500 mm lens. Too bad I did not get a better photo, this is probably the sweetest bird in Sweden.

Titta gärna in till mina utmaningar, Bildverkstan och Arkiverat.
You are welcome to join my Photo meme´s Bildverkstan and Archived.

Etiketter Labels: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 comments:

mimmi said...

Nu fick du den :D och så en annan goding på köpet också :) så jag förstår att du tycker det var en bra fotodag :D
Grattis till dessa bilder :)

BeBest said...

Du har rätt i att stjärtmesen är söt. Den är som en pingisboll med skaft.
Trägen vinner. Grattis till sidensvansen!
:O)

Carol said...

Congratulations on your great captures! The waxwing looks so beautiful up with the pine cones. ;>)

anki said...

vi har inga sidensvansar här hemma, men syrran har och dom är så vackra, en fågel jag aldrig fotat..

stjärtmesen fick jag bra bilder på här i fjol vinter,, ja den är nog sveriges vackraste,, så fina färger på den :-) dom håller oftast till i grantoppar och sällan dom kommer ner i foto höjd men jag hade tur att den kom ner hit för att äta..

ha en skön dag

Ninja said...

Vad roligt att få både stjärtmes och sidensvans på bild! Vi brukar kunna se stjärtmesar på landet på vintern....ofta i flock! Här i stan har jag eldrig sett dem....

Unknown said...

Excellent capture. I know how frustrating cedar waxwings can be. They do stay up high and turn into silhouettes in the light. You caught the bird very well!

NatureFootstep said...

pingisbill med skaft??? Kanske men en fluffig variant då.