Tuesday, January 12, 2010

WW Krämbols kanal ångar - Water wapor

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!



En dag när det var -15°C och solen var på väg ner såg kanalen ut så här. :)

One day when it was
-15°C and the sun was close to setting, the canal looked like this. :)

Watery Wednesday
Wonderful Wednesday

Titta gärna in till mina utmaningar, Bildverkstan och Arkiverat.
You are welcome to join my Photo meme´s Bildverkstan and Archived

labels etiketter , , , , , , ,

25 comments:

Randi said...

Vilka poetiska bilder du bjuder på. Jag njuuuuuter!

Mona said...

Oj så vackert!!! På första bilden ser det ut som om ljuset kommer underifrån. Otroligt.

Pål Espen Husøy said...

Nydelige bilder. Solen farger bildene på en så fin måte.

mimmi said...

underbara bilder :) så mjuka och så fina i färgerna :)
Har du märkt att jag försöker skriva normalt när jag skriver om dina bilder nu ;) Jag håller på att försöka låta bli att skriva hur jag känner precis när jag ser dina bilder .. innan folk tror jag är komplett galen :)

Anonymous said...

Unbelievable! Thanks for sharing.

Gunsside said...

Nydelige bilder, fargene duse og vakre ;)

BeBest said...

Sagolikt!
Njuter!
:O)

NatureFootstep said...

Mimmi, och jag som älskar när du tar i så du blir blå. (fniss) Jag är själv så nöjd med dom. Ska lägga in den ena som blogghuvud tror jag och sedan ska jag ha den som bild på "skrivbordet". Jag var rätt salig när jag stod där och plåtade. Och njöt. :)

Tammie Lee said...

fantastic capture of winters light!

Barbara/myth maker said...

A magical effect!

Jim said...

Beautiful and mysterious.
Sydney - City and Suburbs

Guy D said...

Looks like a scene from a fairytale movie, this is amazing.

All the best
Guy
Regina In Pictures

Gemma Wiseman said...

Beautiful winter colourings in the misty light!

anemonen said...

Underbart vackert.

Ladyinblue said...

Underbara bilder med solen som lyser i vattnet.

eileeninmd said...

Gorgeous photo and I love the light shining on the layer of fog.

luolaleijona said...

Beautiful! Funny, there must be quite a stream for the canal not to freeze in -15 C but the water still looks so serene.

Snowcatcher said...

The color in these is phenomenal. I love the reflections and the blue hue of the snow.

Magdalena said...

Fantastiska bilder dom skulle passa att ha som tavlor hemma hos mig .

NF said...

tack för besöket Kul att ni gillade det.

Ladyinblue said...

Hej, och tack för kommentaren. Ja valet var inte så svårt då man är less vinter och kyla.Dessutom tycker jag att denna blomma är så vacker.

Icy BC said...

Stunning photos, and the reflection is fantastic!

NF said...

:)

Peter Molz said...

Great lightscapes here! Well done!

Susan Holt Simpson said...

Those are absolutely amazing photos! What a God-given talent you have!