Thursday, November 26, 2009

Bild 777 - Image 777

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

Det pågår en utmaning bland fotobloggarna. Den går ut på att man ska hämta en bild i den 4:e eller 7:e mappen i "Mina bilder". Sedan ska man välja den 4:e eller den 7:e bilden och publicera den. Jag  fick den av Cat, men eftersom mina mappar är omdöpta blev bilden inte så gammal. Den är från januari 09 och föreställer en fågelmatning ute i skogen. Det blev bild 7 i mapp 7 i mapp 7.
There is a challenge going on among the photoblogs. You are supposed to pick up the 4th or 7th folder in the IMAGE folder and then pick up the 4th or 7th image and post it on your blog. I got the challenge from Cat but as my folders are not in datum order it is from january 2009. It shows a feeder for birds in the forest.  It is the 7th image in the 7th folder in the 7th folder. :)

I send the challenge to snowcatcher and Anki

9 comments:

Kelly said...

...a beautiful image with the snow softly falling. I'm ready for a little snow around here! It is always so lovely...

anki said...

det låter som en roligt fotoutmaning :-) hur ofta ska man göra det?

rolig idé att ha en fågelmatare i skogen...fast man måste gå dit och fylla på då förstås.. :-)

ja det börjar bli blött nu, bra för grundvattnet men nu räcker det med regn, annars får man ta fram simfötterna som du skrev :-) men nu ser jag faktiskt solen lite granna här.. jag hoppas den håller hela dagen.. :-)

ha en skön dag

Marie said...

Haha, jag har inga mappar i Mina bilder... ;) Men det låter roligt att delta i dessa utmaningar. Är inne och kikar varje dag men skriver inte så mycket just nu, är inne i en tråkperiod. Idag lyser i alla fall SOLEN så jag ska cykla ut till Hälla och handla och få ljusterapi på köpet! Jippie! =)

cat said...

En härlig och vintrig bild:)

Lil said...

Just så, såg det ut för ett år sedan. Mycket snö. Då behövde nog fåglarna ha lite extra mat.

NatureFootstep said...

ljsuterapi låter bra, och Kelly har så fina bilder:)

mimmi said...

Titta här .. vad jag håll på att missa .. inte bra om man är borta från bloggen för länge .. man kan ju missa några bra bilder ser jag :) ett härligt vinterlandskap :) och va bra att fåglarna även blir matat i skogen :)
Det är tur att man kan scrolla neråt ..så¨man kan kolla vad man har missat ;)

Snowcatcher said...

Looks VERY cold! Too cold for the birds to venture out for food!

I finally answered your challenge. I apologize for taking so long. It was fun!

Anonymous said...

Ja, formentlig sa det er