Saturday, November 14, 2009

Bildverkstan Tema 20 Tema med variationer - Mur

Bildverkstan har Tema med variationer den här veckan. Det innebär att alla ska använda samma bild, en mur jag lade ut på Bildverkstan. Nu blev det ju så här att när jag skulle göra mitt eget bidrag så hittade jag inte funktionen jag tänkt mig. Så jag gjorde en annan. Den här nedanför.

Bildverkstan has Theme with variations this week. It means that everyone shall use the same image to work with. A wall I posted on Bildverkstan. Now....when I was doing my own entry I did not findteh function I had in my mind so I did something else. The one below.

En större bild? Klicka på den! - A larger image? Click on it!

ArcSoft PhotoStudio
Det blev Effekt/Distort /Twist som vann den här gången. Med värdena Level 46, Ridges 2 och sedan lite djupare färg med Saturation.
This time it was Effekt/Distort /Twist that I found best today. With the values Level 46, Ridges 2 and then a little Saturation.

När jag låg i badet kom jag plötsligt ihåg vad det var jag ville göra till att börja med.
When in the tub, I suddenly remembered what it was I wanted to do in the first place.

Online program  Sumo Paint2

Efter att jag laddat upp bilden: - After uploading the image:

Filter/Emboss
Scale: 2
Intensity 10
Rotation -102

Och detta var utgångsbilden: - And this is the original image:


7 comments:

Bildgatan-Avsändare Margareta said...

Här har du verkligen snurrat till det ordentligt, kul bild och den andra påminner om det jag först började med men så ändrade jag inriktning. Jag ksulle kanske gjort denklar och lagt ut två bilder, men det är inte för sent ännu. =)

cat said...

Man blir nästan lite yr när man tittar:)

ormbunke said...

Har en känsla av att det går att göra hur mycket som helst om man har tillgång till många variationer.
Att leka med bilder är hur kul som helst.Anita

Kerstin said...

Den nedersta bilden blev extra fin med detta mönster du använder. Jag kan inte se vad det står i "stämpeln" tvärs över men en snygg effekt är det

NatureFootstep said...

det står NatureFootstep :)

Monkan said...

Ja det var en utmaning som hette duga, att komma på nåt kul att göra med muren, det som kändes bra på övre halvan funkade inte på undre, och omvänt. Jag gjorde också två varianter men de var så helt olika så jag sparade bara den ena.

Jag tycker bäst om murens nedre del och löven så i din första bild gillar jag den härliga färgen på löven och den förstärkta gröna färgen. Av dina två varianter tycker jag bäst om den nedre där du fått sprickorna att stå ut och löven, vilka coola färger!

Anonymous said...

Tak for de interessante oplysninger