Tuesday, November 10, 2009

Dagens överraskning, steglitser - Todays surprise, European Goldfinch

Idag, mulet o trist. Ett par plusgrader. Stack ut efter lunch. Jag tog med mig det långa objektivet trots den mörka dagern. Och glad var jag för det för annars hade jag inte sett dom. Steglitserna! Bilden är tagen med 500mm objektivet och på fri hand. Det gick inte att komma nära dom för de drog direkt.
Today, cloudy and dark. +3 degC. Took the bike after lunch. I brought with me the long lens I have, despite the dark day. And I was glad, because otherwise I had not seen them. The Goldfinches! The image is taken with the long lens and handhold. It was impossible to get closer because they flew away emidiately.
click to enlarge

Dagens överraskning, steglitser - Todays surprise, European Goldfinch


Kaveldunen börjar bli fina också. - The Common Cattail is becoming nice looking too.



8 comments:

mimmi said...

Jag är helt förstummad :)
6 st har du fått på en bild ..och jag som inte ens har sett en så vacker fågel här.
så otroliga vackra .så jag hittar snart inga mer ord i mitt förråd ju :)

NatureFootstep said...

:)det var nog totalt en 50-60 st tror jag.

sannof said...

Härliga bilder... Och dom är inte lätta att plåta..=) Trevlig onsdag på dej

anki said...

vilka vackra fåglar.. tror inte vi har dom här :-) vi har ljust och fint idag, snöade igår.. några minus är det också så det är kallt om man ska fota utan vantar :-)

ha en skön dag

•°°• IcyBC •°°• said...

These are beautiful photo!
(I wonder why you couldn't post comment on WW! That's ok..I enjoy visit your blog)

Anonymous said...

Much more colorful that our (US) goldfinch... Michelle

B i r g i t t a said...

Ooooh så fin! Underbar bild :)

NF said...

:)