Sunday, November 8, 2009

naturefootstep_com

Nu har även jag skaffat mig en domän. I eftermiddag har jag roat mig med att lägga upp en hemsida. Dvs egentligen bara ett blad med länkar på. Det är väl tänkt att kunna bli "samlingsplatsen" för mina aktiviteter så småningom. Det är ju ingen blog så ni kan inte kommentera där. Men ni fär gärna hälsa på ändå. 

I have finally got myself a domain. This afternoon I have created a simple first page. It will serve as a meetingground for my activities.  It is not a blog so you can not comment there, but you are welcome to visit anyway.

naturefootstep.com

7 comments:

Anonymous said...

lilsdolls
Det blir ju kul. Ser bra ut.

anki said...

ja ska du bara ha det som ett länk blad så behövs inte wordpress, men om du vill flytta över alla dina bloggar på en egen domän då måste wordpress installeras på din server först.

One.com har eget bloggverktyg men jag gillade inte det, man är så begränsad, wordpress är ett gratis blogg verktyg och som man kan göra så himla mycket med. Sen fungerar inte automatiska uppdateringar på one eftersom dom har safe mode på on, sen kan det krångla med bilduppladdningarna..

man kan ha flera wordpress bloggar installerade på samma domän, man lägger till flera tabeller i en php fil,och installerar wordpress i undermappar på sin domän...

ha en skön söndag

NatureFootstep said...

Nu har jag ju betalt för ett år. Men jag tycker ju att även hemsidesredigeraren är väldigt simpel. Jag ahde nog väntat mig mer där.

Ska jag lägga in allt på One nu så är det ju ett hästjobb. Så tills vidare får bloggarna vara där dom är.
Jag ska ju reda upp trollsländorna också, så då får det bli dom som blir testobjekt. Blir jag inte nöjd då så kanske jag följer med till ditt webhotell.

anki said...

ja one blev man lite besviken på, särskilt när jag körde min wordpress från dom i början, bilduppladdningen krånglade och allt var så himla segt, så jag bytte fastän jag hade betalat för ett år där jag med, tog Binero som ger pengarna tillbaka om man inte är nöjd om man vill avsluta hos dom, dom är lite dyrare men både support och servrar fungera utmärkt, du kan läsa lite mer på wp-support.se om wordpress om du funderar att ha bloggarna på egen domän,,,,,, :-)

ja fotostudio vore kul, ska nog ta och förverkliga det, försöka hitta bra bakgrunder att hänga upp, köpa riktiga har jag inte råd med så det får bli något själv tillverkat i såna fall :-)

ha en skön söndag

mimmi said...

Det såg ju väldigt bra ut :) men jag tycker ändå att du skall ta in wordpress och föra över en blogg dit :) Det är så mycket roligare så ;)
Detta kommer från en som svor ve och förbannelse över wordpress i början ;)
kram

mimmi said...

Hej ..det verkar som vi skrev till varandra samtidigt :)
Nej min blogg på bloggspot ville jag ändra lite på ..för den var lite för lik min blogg på wordpress :) så jag gjorde den i ett annat tema :)

Yvonne said...

Hej! Tack för kommentaren hos mig...jag tittar in här lite då och då :) Du kanske såg jämförelsen mellan Karlstads broar och Roms några dagar tidigare hos mig? Liiiite skillnad. Därför är de vackrare här när det är mörkt :D