Thursday, November 19, 2009

Blivit med bil - Got myself a car

Igår blev jag med bil. Lätt var det också då min dotter  fixat allt utom godkännandet. Men så fick hon sig ju en bil också. Två flugor i en smäll så att säga. Men jag har inte tagit hem min än. Det blir nästa vecka. Jag ville inte börja köra i ett regnigt, mörkt trafiktätt Stockholm.
Yesterday I got myself a car. It was easy as my daughter arranged everything so I only had to decide. She also got herself a car. So, we took two birds in one stone so to speak. I have not my car yet, it will be next week. I did not want to start driving in a dark, rainy Stockholm with a lot of traffic.

Ovan: Min dotter med MIN nya bil
Above: My daughter with my new car


Så här såg det ut på vägen hem i hennes bil.
This is what it looked like on our way home in her car.


My car, Toyota Corolla 2001

5 comments:

Lil said...

Grattis på er! Jättebra, då slipper ni kämpa så´ med att ta er fram till alla omöjliga ställen......
Det Regntunga vädret fortsätter tydligen ett par dagar till.

cat said...

Kul med ny bil:)

mimmi said...

Grattis till din nya bil :)
va roligt att ni nu fick en båda två ...med tanke på de bilder ni hade tagit på vägen hem .. då hade jag nog inte heller åkt hem med bilden då :)

NatureFootstep said...

ska hämta den på tisdag

anki said...

fin bil, den blir nog bra, bensinsnål är den också :-) maskinellt går japanare toppen men rosten är ett litet problem om man inte håller efter med tvätt och vaxning :-)

förstår att du inte ville köra hem i det vädret :-)

jo det går mycket fågelmat, men vi bor i skogen så det finns mycket fåglar som vill ha... :-)

ha en skön fredag kväll