Friday, August 21, 2009

Vadare - Wader NF:s Lördagsfoto

.
































Jag åkte ut till den lilla våtmarken idag också. Trots de mörka skyarna på himlen. Nu när jag var själv kunde jag gå ner betydligt närmare fåglarna.

Den första bilden visar två enkelbeckasiner som letar mat i gyttjan.
Den andra bilden visar en juv brushane om jag inte fick fel namn på den.

I took my bike to the little wetland where I was yesterday with the group. Despite the dark skies. Now when I was alone I could go closer to the birds.
the first image shows 2 common snipe and the second image shows a young Ruff.


Besök NatureFootsteps Lördagsfoto och se fler.

14 comments:

AnnA said...

Verkligt härliga fågelbilder!
Trevlig Helg!
hälsn
AnnA

Anonymous said...

Fina fåglar. Har nog inte sett sådana här.
Bilderna ser nästan lite vintriga ut.
Lil

anki said...

aaa, nu ser jag när du uppdaterat bloggen. :-) det var snällt att du tog bort den.

Bra bilder på fåglarna, är det med 500mm objektivet antar jag? :-)

här regnar det idag... inget foto väder direkt..

ha en skön lördag

Cecilia Artista said...

Fina bilder på dina vadarfåglar! Jag tycker också att de ser lite vintriga ut men som tur är så dröjer det väl!

Lavynnia said...

De fuglene var virkelig morsomme å se på!:) Og så morsomt å kunne ta bilder på så lang avstand uten å forstyrre dem. Det gjør at du får mange naturlige situasjoner på brikken, og det er jo det beste av alt!

Kram på deg, og en riktig fin lørdag til deg!

BP said...

Det är inte bara en fin bild. Nu har jag lärt mig en ny fågelart också som jag aldrig har hört talas om. Tackar!!!

Bildgatan said...

Enkelbeckasiner känner jag igen, men skulle nog ändå inte veta vilken art om jag såg dem själv. Däremot brushanen hade jag inte ens gissat på. Jag har ju hört namnet,även i andra sammanhang =).

Fina foton är det och du har nog ett intresse som förgyller både själen och din egen hälsa.

/Bildgatan

magnus said...

Fina bilder, speciellt den första där man ser speglingen.

Ha en bra söndag.

Charlotta said...

Vackra bilder på fåglarna. Enkelbeckasin har jag bara sett en gång på nära håll i verkliga livet - i min trädgård !!!
Jag bor någon km från Hornborgasjön, så det var väl någon som hamnat lite ur kurs.

Ingela said...

Jättefina fågelbilder! Vilka långnäbbade fåglar!

Laila said...

Nej men va kul att se vadare. Dom är inte så himla lätta att komma nära.

NatureFootstep said...

Tack för alla besök och kommentarer.

hundenstina said...

Det var verkligen fina bilder ...
Hur lyckades du hitta dom?
Du kanske vet var fåglarna har sitt favoritställe ...

NatureFootstep said...

Jag var ju med ornitologerna dagen innan och då besökte vi den lilla våtmarken. Det roliga är att jag passerat den från andra sidan en gång men då klassat den som ointressant. Så fel man kan ha.