Thursday, August 20, 2009

På tur med Ornitologerna - Fieldtrip

.
Har varit på tur med fågelskådarna ikväll. Hade ju tänkt jag skulle få några fina bilder att posta här. Men istället fick jag ett par lite annorlunda bilder.
Damen här som helt plötsligt fick solnedgången i sin kikare. Upp och ner!
Och sedan såg jag traktorn precis över vägen. Skördar så det ryker om det i ljuset från den nedgående solen. Bara ett ögonblick,sedan var det borta.





Was on a field trip with the birdwatching group tonight. Thought that I might come up wih some nice bird images for the blog. Instead I cme up with this rather unusual images.
The lady with teh binockulars, suddenly having the setting sun upside down in the lens.
And across the road, the harvesting
causes a lot of dust in the last light of the setting sun. Just for a brief moment, then it was gone.

5 comments:

Fenixmonas said...

Damen med kikaren blev ju helt fantastiskt...Vilken häftig bild! Kramiz

Mimmi said...

Det var ju riktiga häftiga bilder:) båda två var ju otroliga bra...ett par sekunder av livet fick du med där:)

B i r g i t t a said...

Tack för din kommentar ang beskärning av bilder. Jo jag har hört om det gyllene snittet - kanske jag borde repetera den delen :)
Jag ska ju läsa digital bildredigering nu i höst och det ser jag fram emot :)

NatureFootstep said...

tack för komplimangen.
Vad roligt chip,fast jag tror du kan det viktigaste redan.

Anonymous said...

Kul med dessa soliga bilder.
Lil