Saturday, August 8, 2009

Putsande andhona - Cleaning mallow - Helgen i Focus fågel


Plåtade en andhona idag. Men det är egentligen inte anden jag var ute efter. Hon putsade sig och det blir så fina mönster när de gör det. Här ligger huvudet vågrätt och hon putsar under vingen. Men det är svårt att se vad som är vad. Men mönstret och färgerna är fina tycker jag.
Deltar i Helgen i Focus - Fågel

Took some images of a female duck today. But it was not really the duck I photographed. She was cleaning under the wing and it creates nice shapes when they do that. It is even hard to see what is what on the image.

Participates in Helgen i Focus - Bird

11 comments:

BP said...

Älskar bilden!!! Just att man inte ser vad som är vad gör ju hela fotot så fint tycker jag.

Lavynnia said...

Et spennende motiv:) Det er koselig å se fugler pusse fjærene sine, og jeg elsker å se katter også som sitter og steller seg.

Det er noe så nusselig ved det hele:) Tusen takk for kommentar, forresten. Det var så få som deltok, og jeg har ikke sett etter om det har kommet flere deltakere siden sist. Koselig at du stakk innom bloggen min, det satte jeg veldig stor pris på:)

Kram på er!

Mimmi said...

Det är en väldig vacker och även en rogivande bild..tycker jag och du hade otrolig bra skärpa och klarhet i bilden:)
Det skall visst bli lite svalare nu läste jag..så du får kanske som du önskar:D

NF said...

:) vilka trevliga kommentarer :)

Bildgatan said...

Som alla övriga så är ditt foto suveränt och som den vattenälskare jag är skriver jag bara att vatten gör susen med ett flertal objekt.


Jag har också en putsande and på ett av mina inlägg men inte några vackra speglingar eller vacker omgivning bara kallt och lite skräpigt.

/Bildgatan

Ingela said...

Jättefin bild med härliga färger - bra jobbat!

KerstinJ said...

Håller med dig om det fina mönstret!

Mimmi said...

God morgon:) här är man uppe i gryningen.. redan halv 10 idag gick jag upp;)
Här är det lite svalare idag och mer blåsigt..så vi får se om det blir någon promenad idag:)

anki said...

Änder har mycket fina färger, t om andhonorna som man tycker inte har så mycket färg jämfört med hanarna. Hade ankor av rasen Rouene och dom såg exakt ut som änderna fast dom var mycket större förstårs. :-)

ha en skön söndag

Garlica said...

Vilken trevlig bild!
Ja, jag tycker att du ska skaffa, en liten kolonilott.. :-)
Kram

B i r g i t t a said...

Superbild - såååå vacker och så klar - vad fjäderskruden framträder fint :)