Tuesday, August 18, 2009

Tisdagstema Stilla - Tuesday challenge Still

.

Om ni tittar noga ser ni en fjäril på stammen. Den satt så Stilla att jag riktigt fick leta för att se den. Ändå såg jag ju var den landade. Jag tror det är en Amiral. Kan du se den?
.

If you look carefully you will se a butterfly on the trunk. It was so Still I had to look hard to find it. Even though I saw where it landed. I think it is a Red Admiral. Can you see it?
,

Besök Tisdagstema för att hitta fler deltagare.
.

Min utmaning Helgen i Focus flyttar till Blogspot och får ny adress fr.o.m nu.
Välkomna

16 comments:

christina said...

Kammoflagefärgad, men jag ser den!


/christina

Gunvor said...

Du den var verkligen stilla!Man fick "nöra" som vi säger för att få syn på den.Fint kammoflerad var den.

anemonen said...

Snyggt. Amiralen är en färggrann fjäril, men denna är ihopslagen så det är svårt att avgöra vad det är för sort. Många av de färggranna fjärilar är mörka på undersidan.Verkligen camouflage.

Husbilen Credo said...

Ja den var svår att se. Kammoflerad fjäril.
Ha de gott!

Madame said...

Ja, jeg kan godt se den - så fint camouflere den er! Dejligt billede på stilla ;O)

Nukke said...

Mycket bra exempel om naturens visdom !!!!Bra bild !

Susanne said...

Vad läckert fotat! Man får anstränga ögat lite extra för att se den väl kamouflerade fjärilen :)

tallrotsmarie said...

Mmmm jag ser den =)

Susanna said...

En kameleontfjäril ;-)
Jättefint!

magnus said...

Oj, det var bra fotat..såg nästan inte den..en sån mästare på kamoflage alltså.

Ha en bra dag.

Lasseivomma said...

Mycket fin bild. Den fjärilen satte sig helt rätt vad gäller kamoflage. Det är sådana bilder man vill ta...

Mimmi said...

Självklart kan jag se den;) inga fjärilar undgår mina ögon:D.
jag fick se en sån idag jag med .. och den slog ihop sina vingar också så den blev helt svart:)

Marie said...

Stilla och dessutom kamoflerat. Ett super coolt foto.

NatureFootstep said...

jaha, alla såg den visst. Det var ju bra :)

Veronica said...

Zzznyggt fångat hörru!!!
=)

Fenixmonas said...

Ja, jag ser den, men om du inte skrivit det så vete hundan...Kramiz Fenixmona