Wednesday, August 5, 2009

Näckrosor - Water lilys - Blooming Friday

Idag har jag varit ute och paddlat. Det finns en stuga som har planterat lite egna näckrosor så jag paddlade dit för att kolla läget. Och fint var det. De röda hade slagit ut nu och när jag kom paddlande såg jag de röda med de vackra vita blommarna i fonden. Den vita sorten reser sig över vattenytan på ett sätt som de vanliga inte gör. Det var riktigt snyggt.



Was out kayaking today. There is a cottage where they have planted some water lily´s of their own. That´s where I headed. They have some red ones and a special variety of the white water lily. Both of them are in bloom now and it was really beautiful seeing it.

Blooming Friday

11 comments:

Anonymous said...

Ytterligare en jättefin bild.
Lil

Fenixmonas said...

Goddagens i stugan! Idag är det förkylt...Så vackert...Jag hade ju drömt om Tividen denna sommar för att fota den vilda röda...men nu har jag siktet inställt på nästa sommar!!Kramiz Fenixmona

Mimmi said...

en väldig vacker bild ..och även lite ovanlig då dessa näckrosor inte är något man kan se hur som helt:)
De var otroligt vackra och ståtliga:)

NF said...

jag skulle inte vara för säker på att se några röda näckrosor. När jag var där såg jag bara ett par rosa.

Mimmi said...

Hej igen:)
Svar: ju hon kurar ihop sig för att hon bara sitter på en liten del av stenen:D jag tog ett kort bakom henne också och det var inte mycket utav stenen hon satt på:)
Ja ja .. bra med fantasi ..eller hur:D

AnnA said...

Ja, verkligen vackert med blommande näckrosor.
För c:a 25 år sedan, innan familjeliv &äktenskap med mannen jag är gift med, brukade jag paddla i sjön Immeln, och där fanns en speciell "näckrossjö", som man paddlade till genom en vildvuxen "kanal" från sjön.
Trevlig Helg på dig!
hälsn
AnnA

Cecilia Artista said...

Du måste haft en mycket skön och inspirerande kanottur! Och så vackra näckrosor du fotat!

HelenJ said...

Vackra näckrosor, de måste ha livat upp din paddeltur...
Förmodligen är det lite grunt i vattnet, eftersom de är på väg upp över vattenytan. Kanske torkan som inverkar?
/Helen

NF said...

Nej, det är högvatten i sjön. Ägaren sa förra året att det är en särskils sort som växer så där. De har styvare stjälk.

nf said...

:)

Katarina said...

Vilken dröm - näckrosor! Skulle jag gärna vilja ha... -Fantastisk bild!
Katarina