Friday, August 7, 2009

Lite fåglar på menyn - Some birds on the menue

Tog en tur med cykeln idag. Åkte upp till Ö Vingåker och till Boda Kvarn. Hade hoppats att hitta fler fiskande snokar men därav blev inget. Men jag hittade en blå jungfruslända istället, men fick tyvärr ingen bra bild.

Took a trip with teh bike today. Went to Ö Vingåker and to Boda Kvarn. Was hoping for some of those fishing snakes but did not see any. On the other hand I saw the blue dragonfly, so it evened out I guess.


Det här måste ju vara någon and. Men inte blir jag klok på vilken. Med svart huvud och vit krage kan de väl knappast vara en gräsand? Kan det?

This has to be some kind of duck. But which one? With that black head and white collar, can it be a mallard?
Ett helt gäng med pilfinkar hittade jag i en veteåker. Den här satt snällt och poserade. Nåja...

I found a lot of Passer montanus in a field of wheat. This was posing for me, well...posing ;)

2 comments:

Fenixmonas said...

Kolla in filmen jag tog där ute igår...lite bättre än uppvisningen av dunderkuren! Kramiz Fenixmona

Mimmi said...

Hej och god förmiddag till ännu en vacker dag:)
Mysiga bilder på fåglarna och ja inte vet jag vad det är för sorts and:) men det är nog ingen överraskning för dig att jag inte vet det;)
Bilden med pilfinken blev jätte bra där :)